A csendes dzsihád_3.rész

Törökország

ahol a csendes dzsihád már győzött.

Az ország, amely Európa és Ázsia határán, 1923-tól a Mustafa Kemal Atatürk által vezetett szekuláris köztársaság volt, az elmúlt évtizedekben a csendes dzsihád hatására egyre radikálisabbá vált.

Még mindig szeretne az Európai Unióhoz csatlakozni, de már nem azért, hogy európaibbá váljon, hanem azért, hogy Európa iszlamizációját erősítse.

Ezt a folyamatot az iszlamista politikus Recep Tayyip Erdoğan, 2003-2014-ig Törökország miniszterelnöke, 2014 óta pedig a még névlegesen létező köztársaság elnöke személyesíti meg.

Yusuf al-Qaradawi  , a Muszlim Testvérek ideológusa ma már úgy is emlegeti, mint a rövidesen visszaállítandó kalifátus első szultánját.

Erdogan a Muszlim Testvérek forgatókönyvéből dolgozik évzizedek óta, nyilvános szereplésein a R4BIA jelét mutatja a tömegnek.

Mint a náci karlendítés, ez is az ideológiai közösség jele, a győzelem 4 fázisát mutatja:

1. az iszlám bemutatása,

2. a Muszlim testvérek tömegbázisának növelése,

3. konfrontáció és radikalizmus,

4. uralom és bekebelezés.

Fokozatosan csempészte vissza a mindennapi életbe a vallás szerepét, amelyet Atatürk reformai háttérbe szorítottak. Magát a nagy Oszmán Birodalom örökösének tekinti és amit anno karddal nem tudtak megszerezni, Erdogan a Dawah segítségével igyekszik hatalma alá vonni.

A szíriai polgárháború menekültjei Törökországon keresztül juthatnak Európába, és nemcsak azt dönti el, hogy hányan, hanem azt is, hogy milyen municióval jutnak majd oda.

Zvi elindul szír útlevelet szerezni Isztambulban.

Egy telefonalkatrészeket árusító boltban a “szír-utcában” 250 dollár előleget kellett fizessen és egy fényképet adott magáról “Abu Hamza” képében. A veszélyt, hogy esetleg a török titkosszolgálat csapdájába esik fel kellett vállalja.

Több, mint hárommillió szíriai menekült van különböző táborokban Törökországban. Az Európai Unió rengeteget fizet azért, hogy ott is maradjanak, ameddig csak lehet. De van egy “hátsó udvar” is, ahol rettenetes körülmények között élnek azok, akik a szíria hadseregből menekültek, vagy bármilyen más oknál fogva nincsenek papírjaik és pénzük sem, hogy vegyenek maguknak. Ők a Muszlim Testvérek céljainak legmegfelelőbb alanyok…

Németország

Három nappal később Zvi átveheti a szír útlevelet, miután még 1000 eurót fizetett érte és elindul Németrországba, ahol teljeskörű ellátást kap.

Másfél millió menekültet fogadott be Németország az elmúlt pár évben. Átmeneti állomás Berlinben a Tempelhof, a híres náci repülőtér, amit 2008-ban bezártak.

Itt megvizsgálják az útlevelét, egy rövid orvosi vizsgálaton is átesik, és a készséges ügyintéző elmondja, hogy a feleségét és a gyerekeit elvileg 3 év után hozhatja, ha dolgozik Németországban, de Görögországon keresztül szokták átcsempészni, akkor hamarabb megoldható…

Zvi tehát, akár a német adófizetők pénzén is élhetne, anélkül, hogy bárki tudná, ki is ő valójában.

Tempelhofról Neuköllnbe utazik, Berlin arab negyedébe.

Itt találkozik két szír fiatalemberrel, Ahmaddal és Joseffel, akik Görögországon keresztül jutottak Európába. Koszovóban “felkarolta” őket a Muszlim Testvérek kiküldött csoportja és hatásukra, mire Berlinbe értek szekulárisokból vallásosak lettek, a dawah lelkes hirdetői.

A negyed lakói közül, Zvi sokakat megkérdez arabul – mi szerint élnek: a német törvények, vagy a saria, az iszlám törvények szerint? Mindegyikük kifejezi reményét, hogy rövid időn belül csak a saria lesz érvényes, és nemcsak ők, hanem a németek is mind aszerint kell, majd éljenek. Szó nincs a német társadalomba való beilleszkedésről…

A mecsetekben már egyre több dolgot igyekeznek a saria szerint elrendezni, vagyis vallási bíróságként működni. Még a válást is “el tudják intézni”, ha a felek lemondanak arról, hogy a német bíróság vizsgálja az ügyüket…

Azokat a németországi arabokat, akik az integráció hívei és tisztán látják az iszlamizáció folyamatát, a Muszlim Testvérek részéről életveszélyes fenyegetések érik, ezért nincs aki arcával, nevével vállalná a megállapításait: az Iszlám Állam terrorcselekményeire ma kevesebb az esély, mint a Muszlim Testvérek térnyerésére a csendes dzsihád módszereivel.

A dawah elérte a médiát – az iszlám nevében végrehajtott terrorakciókat úgy ítéli meg a nyugati média, hogy az nincs összefüggésben a “béke vallásával”.

vissza Isztambulba…

Hogy milyenné akarják változtatni a világot, azt Isztambul egyik régi negyedében lehet tettenérni. Rejtett kamerával dolgoznak, amikor Abu Hamza (Zvi Yehezkeli egyik álneve a sorozatban) elmegy a mecsetbe, hogy befogadják őt és családját. Mielőtt lakást keresne az ingatlanügynöknél, az imám kell adjon engedélyt arra, hogy egyáltalán a környékre költözhessen. A lakások drágák, mert egyre többen akarnak ide költözni. Főleg az arab országokból jönnek ide lakni, tehetősebb, vallásos családok. Egyre több vallásos iskola nyílik a környéken, ahová a törökök is szívesen adják a gyerekeiket. Az utcakép fokozatosan megváltozik, nemcsak az alkohol, hanem az európai turisták is eltünnek. A latinbetűs feliratokat felcserélik az arabok. A nők viselete egy szigorúbb.

Atatürk reformjai visszaszorulnak, az Oszmán Birodalom hajdani dicsősége vonzó jövőkép.

Erdogán maga is focizott fiatalon, most egyre-másra hoznak létre labdarugó-iskolákat, Isztambul szegénynegyedeiben,  ahol az edzők nem mellesleg a Muszlim Testvérek ideológiáját is megtanítják a gyerekeknek. Valójában, Törökország a nagy kísérlet tere – a szekuláris, demokrácia felé haladó Törökországból miként lehet autokrata rendszeren át létrehozni a kalifátust. “Kard” helyett dawah-val.

Az Európában élő muszlimok harmadik nemzedéke Erdogánt tartja az autentikus vezetőnek, miután az Iszlám Állam terrorja nem érte el a várt eredményt. A fejszével nem tudták kivágni a nyugati világ kulturális fáját – a férgek fogják elvégezni a munkát, szépen csendben…

A sorozatot az izraeli 10-es csatornán lehet követni…

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

Comments Closed

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.