A csendes dzsihád_4.rész

USA

Zvi Yehezkeli a sorozat negyedik részében az USA-ba megy.

A politikai iszlám fontos célpontja volt ez a kontinens. Bár az USA népességnek csak 2%-a muszlim, a növekedés a legmagasabb a muszlimok körében.

A washingtoni Dar Al-Hijrah mecset imámja volt Anwar al-Awlaki – amerikai-jemeni állampolgár, aki amerikai egyetemeken tanult, de már fiatalon az Al Kaida szószólójává vált.

Nála imádkozott a szeptember 11-i repülőgépes támadás elkövetői közül kettő. 2002-ben kénytelen volt elhagyni az USA-t, két évet töltött Nagy Británniában, majd Jemenbe menekült. Tíz évvel az Al Kaida merénylet után Jemenben sikerült ártalmatlanítani.

Utóda, Shaker Elsayed imám, a Muszlim Testvérek ideológiáját kevésbé vehemens formában adja át. A pénteki imára összegyűlt emberek nem férnek be a mecsetbe, ezért a közeli, keresztény templomban terítenek le szőnyeget.

Dar Al-Hijrah mecset Washington

.

.

.

.

A mecset előtti térségben beszélgetve az amerikai muszlimok elismerik, hogy Amerikában nagyobb szabadság van, mint az arab országokban, az imám is a szeretetről és a békéről beszél nyilvánosan, de a személyes találkozásukkor, négyszemközt a Hamaszra adja áldását – a kettős beszéd kicsiben…

Shaker Elsayed, aki maga is Egyiptomból származik, ahol a nők körülmetélése elfogadott, arra biztatja híveit, hogy a lányaikat csonkítsák meg (a csikló kimetszése), hogy szexuálisan kevésbé legyenek aktívak.

Dearborn, Michigan

Az arab betelepülők amerikai fővárosa. Az alig 100 ezres lakosú város 43%-a arab. A főutcán olyan érzése van az embernek, mintha nem hagyta volna el a Közel-Keletet. Itt remekül megél az is, aki egy szót nem beszél angolul. Számos iroda foglalkozik a bevándorlók iratainak elintézésével, fordítással.

Dearbornban az amerikai jobboldal már most veszélyt érez, ezért nem ritkák az összetűzések az arabokkal.

A rendőrség igyekszik ezeket az ellentéteket lerendezni. Chief Ron Hadad libanoni bevándorlók harmadik nemzedéke, aki minden igyekezetével szeretné elérni a békés amerikanizálódást. Megmutatja Zvinek azt a várost, amit ő szeretne látni, azonban már az első szinhelyen, ahol gyerekekkel találkoznak, kiderül, hogy az új bevándorlók gyerekei nem beszélnek angolul. Chief Hadad az USA-ban született, ő a bevándorlóknak azt a nemzedékét ismeri közelről, akik dolgozni jöttek a szabad országba, akik nem elkülönülni, hanem beleilleszkedni akartak az amerikai társadalomba.

Nemcsak a gyerekek, hanem a felnőttek növekvő része sem tud angolul – Abed már 7 éve van az USA-ban de még nem beszél angolul, hiszen az arabbal remekül elvan.

A következő helyszín egy mészárszék, amit a jelenlegi tulajdonos nagyapja alapított 1947-ben, libanoni menekültként. Ők nagyon remélik, hogy amerikai muszlimként élhetik nyugodtan az életület, mindenfajta radikalizálódástól távol.

Chief Hadad nemzedékének a szemében a saria nem kerülhet az amerikai törvények fölé, büszkén mutatja a disznóhúst feldolgozó üzemet az út mentén. Az utolsó álomás egy jemeni pékség. A tulaj itt is már Amerikában született és a békés egymásmellettélés híve. Persze a pékség a halal szabályai szerint működik, hiszen erre van igény. Ja, hogy a homoszexuálisokat Jemenben az épület tetejéről dobják le, az rendben van… az iszlám szerint egy férfi csak nővel élhet együtt…

A rendőrfőnök nem foglalkozik azzal, hogy a mecsetekben mit mondanak az imámok, amíg az utca csendes, minden rendben van.

Tampa, Florida

A Muszlim Testvérek hivatalos ideológiai központja Amerikában, amely terjeszti a dawah-t és igyekszik a valláshoz közelhozni a muszlimokat és más vallásúakat betéríteni.

Hassan Shibly, foglalkozására nézve ügyvéd vezeti a floridai Cair-t, annak a jogi és média-ügyeit is maga intézi. Személyében a szabad, vallásos muszlim alakját igyekszik megszemélyesíteni, de arra a kérdésre, hogy támogatja-e a terrort, csak annyit válaszol: nem az Önök ügye!

Zvi, mint palesztin újságíró kér interjút tőle, mert nyugati, vagy izraeli újságíróknak egyáltalán nem nyilatkozik.

Mint Franciaországban, itt is az iszlám központ egy olyan külvárosban van, ahol a lakosság nagy része szegény, Floridában fekete.

Shibly alaposan kifaggatja Zvit, hogy mit csinál, honnan való, milyen műsornak készíti az interjút. Bár nagyon kedves, de gyanakvó. Mindvégig azt állítja, hogy a Cair a muszlimok emberi jogaiért küzd, nem a dawah a céljuk. Dollármilliókat költenek a megtévesztő propagandára, washingtoni lobbisták működésére. Populista szólamokkal eteti az újságírót, az emberi jogok védelméről, azonban a Holy Land Foundation ügy tárgyalása során kiderült, hogy Cair is aktív támogatója a Hamasz terrorszervezetnek.

Miközben Shibly mindvégig a kettős beszéd kiváló mestereként ad interjút, példáaul azt állítja, hogy az amerikai alkotmány és a saria előírásai nincsenek ellentmondásban egymással, arra a kérdésre, hogy mi lesz itt húsz év múlva, reményét fejezi ki, hogy az országban elterjed az iszlám, a ma még nem muszlimok örömére is.

Miami

Zvi az első néger taxisban már találkozott azzal, aki a börtönben tért át iszlám hitre. Keresztényként élt, amíg összetűzésbe nem került a törvénnyel és börtönbe nem zárták. A Muszlim Testvérek masszívan betérítik az ilyen embereket, mert megértő közösség képzetét adják. A kiábrádult, szegény négerek tömegesen térnek az iszlám kebelére.

Jesse Morton, 38, arab nevén ismert Younus Abdullah Muhammad, aki kereszténynek született de húsz éves korában áttért az iszlámra és az Al Kaida toborzója lett Amerikában. Tizenegy évre ítélték, de a börtönben megváltoztatta nézeteit és a radikális iszlám kutatója lett, maga pedig mérséklődött. A problémát nem az iszlám vallásban látja, hanem abban, hogy a betérítettek azonnal a radikális iszlámmal találkoznak, és valójában a terroristák eszközévé válhatnak bármely pillanatban.

A negyik részt itt lehet megnézni eredetiben.

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

Comments Closed

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.